Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fotografka Marie Tomanová a americké mládí
Kopelentová, Tereza ; Turek, Pavel (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl přiblížit dokumentární fotografickou práci české fotografky Marie Tomanové, která dlouhodobě žije ve Spojených státech amerických. Ta se řadí k dlouhé tradici amerických dokumentárních fotografů, kteří vyobrazovali nastupující mladou generaci a její kulturu v USA. V teoretické části diplomová práce představí stručnou historii postavení mladé kultury v americké společnosti od počátku 20. století do počátku nultých let 21. století a přiblíží kontext fotografů a fotografek, kteří se dokumentování mladých generací od poloviny 20. století do současnosti věnovali. Mezi nimi představí i Marii Tomanovou coby nejvýraznější představitelku současnosti. V praktické části pak diplomová práce nabídne vizuální sociálně sémiotickou analýzu vybraných fotografií dříve představených fotografů a fotografek. V rámci analýzy se práce pokusí rozklíčovat základní hodnoty, které jsou ve fotografiích mladých Američanů zakódované, porovnat jejich proměnu v průběhu času a také se zaměřit na odlišnosti v přístupu jednotlivých autorů. V neposlední řadě se do této linie amerických dokumentárních fotografů pokusí zařadit dílo již zmíněné fotografky Marie Tomanové. V závěru této práce budou výsledky těchto analýz interpretovány.
Přínosy dobrovolnictví z pohledu teenagerů v členské organizaci: kvalitativní sonda
Smrečani, Martina ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dobrovolnictvím teenagerů a zkoumá přínosy dobrovolnictví a vlivy na jejich dobrovolnickou činnost. Cílem práce je explorace tématu formálního dobrovolnictví teenagerů se zaměřením především na vnímání přínosů této činnosti, prožívání dobrovolnické činnost a faktory, které mají vliv na tuto činnost. Teoretická část práce poskytuje vhled do tématu dobrovolnictví mladých lidí, věnuje se specifikaci teeangera a příslušníka generace Z a přehledně shrnuje motivace k dobrovolnictví, osobní a společenské přínosy dobrovolnictví mladých lidí. Empirická část práce se skládá z analýzy focus group, hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s teenagery-dobrovolníky Hnutí Brontosaurus a dokumentů této členské organizace. Explorací tohoto fenoménu a vlastním výzkumem bych ráda přispěla k propagaci dlouhodobého dobrovolnictví a pozitivního životního stylu teenagera jako dobrovolníka.
Mediální gramotnost studentů gymnázií v oblasti sociálních sítí
Duben, Otakar ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Bibliografický záznam DUBEN, Otakar. Mediální gramotnost studentů gymnázií v oblasti sociálních sítí. Praha, 2012. XX s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce Mgr. Radim Wolák. Abstrakt Diplomová práce "Mediální gramotnost studentů gymnázií v oblasti sociálních sítí" se zaměřuje na analýzu mediální gramotnosti studentů 1. - 3. ročníku vyšších gymnázií a klade si za cíl definovat znalosti, které tato sociální skupina potřebuje pro bezpečné a uvědomělé používání sociálních sítí. Pro zpracování tématu byla použita kvalitativní analýza formou focus groups a následně kvantitativní výzkum na vzorku 220 studentů jednoho pražského gymnázia. V práci jsou podrobně popsány analyzované vzorce chování teenagerů v tomto prostředí a nejčastější chyby, kterých se při používání této rychle se rozvíjející mediální platformy dopouštějí. Práce se soustředí také na témata, která s mediální gramotností na sociálních sítích úzce souvisí, tedy na používání těchto sítí jako spolehlivého informačního zdroje, bezpečného komunikačního nástroje a také náplně volného času a neopomíjí ani osvětlení častých negativních jevů souvisejících s rozvojem sociálních sítí. Samostatná kapitola je věnována jak historii...
Role influencerů na Instagramu v životě teenagerů
Pichlerová, Klára ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Orhan, Mehmet A. (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je role novodobých názorových vůdců působících na sociálních sítích, v této práci konkrétně na Instagramu, v životě teenagerů. Cílem teoretické části práce je charakterizovat influencery a zasadit je do historického kontextu názorového vůdcovství. Jelikož práce pojednává o influencerech na sociálních sítích, v práci je objasněn i historický kontext vzniku internetu a webu 2.0, díky kterému mohly tyto platformy vzniknout. Poslední kapitola teoretické části je věnována charakteristice současné generace dospívajících a jejich vztah se sociálními sítěmi. Praktická část diplomové práce analyzuje výsledky kvantitativního měření. Výzkum byl distribuován mezi studenty pražského gymnázia pomocí internetového odkazu. Dotazník byl složen z pěti částí, přičemž každá byla zaměřena na jiné téma. Na závěr práce probíhá diskuze výsledků v kontextu teoretického rámce. Na základě provedeného výzkumu bylo zjištěno, že teenageři tráví na Instagramu přibližně 30 minut denně a nejčastěji ho navštěvují večer před spaním. Považují ho spíše za sociální síť s negativním vlivem a to především na kvalitu spánku a kyberšikanu. U influencerů na Instagramu se nechávají inspirovat v módě a cestování. Dalším důvodem k jejich sledování jsou stejné zájmy s influencerem.
Dětské čtenářství na 2.stupni základní školy
Staňková, Tereza ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Komberec, Filip (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na stav současného pubescentního čtenářství. Zjišťuje základní znaky čtenářství žáků vybrané základní školy. Zabývá se charakteristickými projevy jejich čtenářského chování, čtenářskými zájmy a postoji, popisuje jejich vztah ke čtení. Nahlíží také na různé faktory, které ovlivňují rozvoj dětského čtenářství. Zkoumá, jakou pozici má čtení v konkurenci ostatních volnočasových aktivit současných pubescentů. Zajímá se také o to, zda je pubescentní čtenářství opravdu v "krizi", stejně jako se snižuje úroveň čtenářské gramotnosti českých žáků, jak se v posledních letech ukazuje ve výsledcích mezinárodních výzkumů. Teoretická část představuje základní charakteristiku pubescentního čtenářství s ohledem na vývojová specifika dané věkové skupiny. Věnuje se také tomu, jakým způsobem pubescentní čtenářství ovlivňuje školní literární výchova. Sleduje i čtenářskou gramotnost a její postavení v základním kurikulárním dokumentu pro základní školy. Uvádí rovněž stručný vhled do historie výzkumů čtenářství v České republice s důrazem na výsledky soudobých výzkumů. Cílem empirické části práce bylo popsat současný stav pubescentního čtenářství žáků na vybrané základní škole, zjistit základní charakteristiky jejich čtenářských zájmů a postojů a popsat jejich vztah ke čtení. Snahou také bylo...
Rizika poruch zdraví v adolescenci jako odraz rozvoje digitálních technologií
Tóthová, Dominika ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce je věnována tématu digitálních technologií a jejich vlivu na vývoj psychiky, upevňování hodnot a zdravého životního stylu u mládeže v zásadním životním období, tzv. adolescenci. Cílem práce je prozkoumat a popsat možnosti vlivu digitálních technologií na dospívající mládež ve vztahu k jejich zdravému fyzickému i psychickému vývoji a blíže poukázat na možné zdravotní problémy a projevy rizikového chování spjaté s jejich nadměrným užíváním. Teoretická část vychází ze studia a rozboru různých informačních zdrojů, tzn. odborné literatury, internetových článků i sociálních sítí, které jsou dnes již neodmyslitelnou součástí naší doby a jsou zdrojem každodenního příjmu informací. Praktická část se zaměřuje na průzkum vlivu digitálních technologií na adolescenty v konkrétním středoškolském zařízení. Pomáhá blíže nahlédnout do problematiky psychického i fyzického vývoje dospívajících jedinců daného zařízení, jejich způsobů využívání volného času a schopnosti přijímání a zužitkování informací získaných prostřednictvím digitálních technologií. Tento průzkum byl realizován pomocí kvantitativního empirického šetření anonymní dotazníkovou výzkumnou technikou. V závěru práce jsou shrnuty výsledky empirického šetření, vlastní náhled autorky na prozkoumanou problematiku a její doporučení pro...
Prevence kyberšikany u žáků druhého stupně základní školy
SOLDÁN, Ladislav
Tato práce se zabývá prevencí kyberšikany na vybrané základní škole XY. V práci byly stanoveny čtyři cíle, z nichž první zní "Seznámit žáky s rizikem kyberšikany a její prevencí", druhý "Zmapovat u žáků jejich názor na kyberšikanu a uvést informace na pravou míru této problematiky". Třetí cíl "Zjistit, zda mají sami žáci zkušenosti s kyberšikanou, předat žákům informace o správném řešení této problematiky" čtvrtý a zároveň poslední "Ověřit, zda žáci nejsou vystaveni kyberšikaně pomocí internetu nebo mobilního telefonu". Práce je složena z teoretické a výzkumné části. Teoretická část je rozdělena do 4 kapitol. První kapitola se zabývá současným pohledem odborníků na možnou prevenci rizikového chování. Ve druhé kapitole nastiňuji kyberšikanu, kterou charakterizuji ve smyslu rizikových faktorů, projevů, typů kyberagresorů, způsobů a typů útoku, dělení sociálních sítí, dopadů a správného zachování se při setkání s kyberšikanou. Ve třetí kapitole popisuji specifiku kyberšikany ve školním prostředí. Čtvrtá kapitola se zaobírá možností uplatnění preventivního výukového programu v oblasti kyberšikany. Empirická část se věnuje již samotnému seznámení žáků s rizikem kyberšikany včetně její prevence a zmapování jejich názoru včetně uvedení informací na pravou míru. Hlavní výzkumné otázky znějí: "Znají žáci, co jeto kyberšikana a jaké jsou její projevy?", "Mají žáci představu o tom, jak se sami na internetu ohrožují?", "Vědí žáci, jak se správně zachovat při kyberšikaně?" a "Byl některý žák ohrožen kyberagresorem?". Výsledky výzkumu poukázaly na nutnost vzdělávání jak v povinné přípravě nutné k výkonu povolání, tak i k dalšímu povinnému vzdělávání. Pozornost by měla být věnována také oblasti duševní hygieny. Výsledky práce byly zpracovány do vytvoření preventivního výukového programu "Kyberšikana", jež byl využit v rámci primární prevence na základní škole XY. Výsledky zapracované do preventivního programu mohou vést k akreditaci vzdělávací akce v rámci Systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků s cílem vést k osvojení znalostí a dovedností k provádění primární prevence v rámci výuky.
Role influencerů na Instagramu v životě teenagerů
Pichlerová, Klára ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Orhan, Mehmet A. (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je role novodobých názorových vůdců působících na sociálních sítích, v této práci konkrétně na Instagramu, v životě teenagerů. Cílem teoretické části práce je charakterizovat influencery a zasadit je do historického kontextu názorového vůdcovství. Jelikož práce pojednává o influencerech na sociálních sítích, v práci je objasněn i historický kontext vzniku internetu a webu 2.0, díky kterému mohly tyto platformy vzniknout. Poslední kapitola teoretické části je věnována charakteristice současné generace dospívajících a jejich vztah se sociálními sítěmi. Praktická část diplomové práce analyzuje výsledky kvantitativního měření. Výzkum byl distribuován mezi studenty pražského gymnázia pomocí internetového odkazu. Dotazník byl složen z pěti částí, přičemž každá byla zaměřena na jiné téma. Na závěr práce probíhá diskuze výsledků v kontextu teoretického rámce. Na základě provedeného výzkumu bylo zjištěno, že teenageři tráví na Instagramu přibližně 30 minut denně a nejčastěji ho navštěvují večer před spaním. Považují ho spíše za sociální síť s negativním vlivem a to především na kvalitu spánku a kyberšikanu. U influencerů na Instagramu se nechávají inspirovat v módě a cestování. Dalším důvodem k jejich sledování jsou stejné zájmy s influencerem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.